Träna på 17 Minuter Swedish flag

  • This 3 apps are only available in Swedish.
  • Kompatibel med iPhone, iPod touch, och iPad. Kräver iOS 6.0 eller senare.
Poworkout 17 minuter Ben & Rumpa logo
logo App Store
Poworkout 17 minuter Mage & Rygg logo
logo App Store
Poworkout 17 minuter Hela Kroppen logo
logo App Store

Träna snabbt och effektivt

Träna snabbt enkelt och effektivt! Hinn med träningen på 17 effektiva minuter. En perfekt lösning de dagar du känner att du vill träna men egentligen inte har tid. Eller använd styrketräningsövningarna som en avslutning på konditionspasset.

Träna på 17 minuter innehåller effektiva övningar som tränas utan redskap och som är lätta att genomföra.

Träna 17 minuter 2-3 gånger i veckan för bästa resultat.

Träna programmet som det är eller efter en powerwalk, löparrunda eller ett gruppträningspass.

Det går också bra att kombinera apparna 17 minuter med varandra för att skapa ett längre träningspass. Kombinera dem hur du vill.

Träningsvideo

Alla apparna innehåller en 17 minuter lång träningsvideo.

17 Minuter Ben & Rumpa

17 Minuter Hela Kroppen Startsida17 Minuter Hela Kroppen video 117 Minuter Hela Kroppen video 217 Minuter Hela Kroppen träningshistorik

17 Minuter Mage & Rygg

17 Minuter Mage & Rygg Startsida17 Minuter Mage & Rygg video 117 Minuter Mage & Rygg video 217 Minuter Mage & Rygg Träningshistorik

17 Minuter Hela Kroppen

17 Minuter Ben & Rumpa Startsida17 Minuter Ben & Rumpa Video 117 Minuter Ben & Rumpa Video 217 Minuter Ben & Rumpa Träningshistorik

Träningstips

Träna efter din egen förmåga - träningen i 17 minuter passar alla, oavsett träningsvana. Har du inte tränat på ett tag så är det bara att välja kom-i-gång-alternativen för varje övning. Eller träna varannan repetition. Sedan kan du successivt öka både intensitet och antalet repetitioner.

Är du supervältränad? Satsa på att köra de tuffaste övningsalternativen!

Tips - använd hörlurar så hör du instruktionerna direkt i öronen, efter ett par gånger kan du träna på utan att behöva titta på skärmen så mycket och ha telefonen i fickan.

Prova också att ställa den på ett bord eller liknande, så att du ser bra. Det går också bra att hålla i telefonen.

Hur du tränar

På med funktionella träningskläder och skor. Använd gärna en träningsmatta som underlag, eller en dubbelvikt badhandduk.

Träna på valfri plats i ditt eget tempo. Satsa på att lära tekniken först, sedan kommer styrkan snabbare än du tror.

Träning är som allt annat, enkelt och roligt när man väl lärt sig. Första gången du tränar 17 minuter - fokusera på tekniken. Känn efter hur och var övningarna tar. När du lärt dig övningarna - kör hela programmet, tryck på pausknappen om du känner att du behöver vila lite under passet.

Sätt mål och delmål. Ta det lugnt i början och låt träningen vara något roligt, inget "måste".

Ta ett steg i taget och var glad och stolt över de repetitioner du klarar. Satsa på att göra en extra repetition varje gång du tränar så utvecklar du din styrka och form.

Om Träna på 17 Minuter

Caroline Nilsson är instruktören bakom Träna på 17 minuter.

Caroline Nilsson kör även personlig träning på nätet via personligträningonline.se och driver träningssajten GymGlam.se.

Konceptet 17 minuter finns också som tre träningsdvder och producerades i samarbete med Swedebeat. Apparna är utvecklade tillsammans med Susanne Jarl och Susnet.

Sagt om Träna på 17 Minuter

"Jag har dvd "träna på 17 minuter" och jag måste säga att den är fantastisk! Den är snabb, effektiv och rolig. Jag tränar till den flera gånger i veckan och det känns som om jag får ut det mesta möjliga på den tiden jag tränar."
/Julia

"Jag är professionell dansare i Göteborg. För att hålla mig i gång under semestrar upptäckte jag dina "mag och rygg" dvd och "ben och rumpa", det är de första dvd som verkligen är BRA och som ger mig mycket att jobba med, även om jag är vältränad."
/Janni

"Får sällan träningsvärk i magen annars, jag tror att mycket av hemligheten i 17-minuter mage & rygg ligger i att rörelserna utförs så pass sakta att det inte går att fuska genom att hjälpa till med andra muskler än just mage/rygg."
/Ulrika

Synpunkter eller frågor? Kontakta oss!